• Cοαching, Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

Αρθρογραφία

Το 2017 πραγματοποιήθηκε πανευρωπαική έρευνα σε 7 γλώσσες συμπεριλαμβανομένου και της Ελληνικής από το Henley Business School με σκοπό να αποτυπωθεί η κατάσταση του Coaching. Συμμετείχαν 2.898 επαγγελματίες σε όλη την Ευρώπη. Θέματα που ζητήθηκαν να απαντήσουν αφορά η διαχείριση ηθικών θεμάτων, οι διαφορετικές αμοιβές, ο τρόπος εκπαίδευσης, οι τρόποι προσέγγισης, η δυναμική του coaching εντός των επιχειρήσεων, κτλ.   Εκπρόσωπος και υπεύθυνη για τη διεξαγωγή στην Ελλάδα ήταν η κα Τόνια Τσιρογιάννη (accredited Personal & Business Coach).

Το Coaching εισήλθε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά το 2003 από διάφορους πρωτοπόρους coaches. Στην Ελλάδα ο κλάδος εκπροσωπείται κυρίως από τον 

ICF Chapter (International Coach Federation) και τον HCA – ως η ελληνική προέκταση του Πανευρωπαϊκού Συνδέσμου European Mentoring and Coaching Council. 

Υπάρχουν ιδιωτικοί πάροχοι εκπαιδευτικών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισηςCoaching στην Ελλάδαδιαπιστευμένοι από έναν από τους παρακάτω φορείςEuropean Mentoring and Coaching Council (EMCC), Association for Coaching (AC) και International Coach Federation (ICF).Υπάρχουν επίσης δύο ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα δεξιοτήτων coaching του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πειραιάπου παραδίδονται από το διαδίκτυο.

Στην Ελλάδα το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε από 69 άτομα, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 70% είναι εγγεγραμένο σε κάποιον φορέα. Ενδιαφέρων είναι το μεγάλο ποσοστό στην ανάγνωση βιβλίων (75% των ερωτηθέντων) ως προτιμητέα λύση σε σχέση με την επίσημη εποπτεία. Όσο αφορά τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι Έλληνες coaches, το Grow model και Solution Focus επιλέγονται από το 55% των ερωτηθέντων,  έναντι άλλων τεχνικών λιγότερο δημοφιλών, όπως η Gelstat με ποσοστό 10%. Ποσοστό άνω του 40% των ερωτηθέντων αξιολογούν και μετράνε την αποτελεσματικότητα αποτελεσμάτων του Coaching με φόρμες αξιολόγησης μετά από κάθε συνεδρία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός οτι οι Έλληνες ερωτηθέντες δηλώνουν σε ποσοτό άνω του 40%, ότι δίνουν γραπτώς στους πελάτες - coachees, τον κώδικα Ηθικής που ακολουθούν, συνοδεία του συμβολαίου που υπογράφεται. Αντιθέτως στις άλλες χώρες το ποσοστό αυτό είναι περίπου 25%.  

 

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ ή επικοινωνήστε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

×

offer