• Cοαching, Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

Αρθρογραφία

 

Η δημιουργία στόχων είναι που συνήθως μας κινητοποιεί σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Τι συμβαίνει όμως όταν κάθε νέα εμπειρία μας οδηγεί να θέτουμε νέους στόχους και να εγκαταλείπουμε τους παλιούς; Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεως, μια επιχείρηση μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει κατεύθυνση και να θέσει νέους στόχους. Αυτοί οι στόχοι είναι άσχετοι με τους προηγούμενους ή απλά διαφορετικοί;
Οι εμπειρίες και τα ερεθίσματα δίνουν γνώση και κίνητρο. Αρκετοί αναφέρουν ότι δεν μπορούν να πετύχουν τους στόχους, λόγω μη αφοσίωσής σε αυτούς, ως δικαιολογία είναι ότι βρήκαν κάτι νέο να τους εξιτάρει ή ότι οι συνθήκες τους αναγκάζουν να προσαρμοστούν. Πως θα σου φαινόταν όμως εάν κάθε εμπειρία και στόχος τον θεωρούσες ως ένα κομμάτι ενός μεγαλύτερου παζλ, που εάν τα ενώσεις αυτά τα κομμάτια θα φτιαχτεί ολόκληρο το παζλ δηλαδή το όραμα σου; Κάθε κομμάτι παζλ δεν είναι απαραίτητα μέρος ενός διαφορετικού σχεδίου, διαφορετικού στόχου, αλλά μπορεί να είναι του ίδιου σχεδίου. Με τον τρόπο αυτό στην πραγματικότητα, οι ενέργειες μας όλες οδηγούν σε κάτι μεγαλύτερο, στο όραμα και όχι απλά σε ένα στόχο. Με τον τρόπο αυτό μένουμε πιο πιστοί στους στόχους, πιθανώς να νιώθουμε πιο σταθεροί σε αυτούς, αλλά και ότι οι περισσότερες αποφάσεις μας συμπλέουν και αποτελούν μέρος του ίδιου σχεδίου. Με αυτόν τον τρόπο μια επιχείρηση μπορεί να προσαρμόσει τους άμεσου στόχους, δηλαδή την αγορά στόχο της, τον εμπλουτισμό των προϊόντων/ υπηρεσιών της ως μέρος κάτι μεγαλύτερου, χωρίς να εγκαταλείψει αυτά που έχει ήδη πετύχει ως τώρα. Η προσαρμογή δεν είναι αποτυχία είναι έξυπνη επιχειρηματική κίνηση.

Τόνια Τσιρογιάννη
Business Coach για ΜμΕ & Startups

×

offer