• Cοαching, Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

Αρθρογραφία

 

Πως οι υποθέσεις στέκονται εμπόδιο στην επικοινωνία με τους συνεργάτες, τους υπαλλήλους μας; Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο ο συνομιλητής μας να μην έχει καταλάβει σε τι αναφερόμαστε, και για αρκετή ώρα να μας κοιτάζει εάν καν αναφερόμαστε σε αυτόν. Αυτό κυρίως συμβαίνει όταν ξεκινάμε μία συζήτηση, υποθέτοντας ότι όλοι σκέφτονται ότι και εμείς, ενώ ο άλλος μπορεί εκείνη στιγμή να κάνει κάτι άλλο. Σε άλλες περιπτώσεις ισχύει ότι επηρεαζόμαστε καθαρά από τις δικές μας αξίες και επιλέγουμε να μη λάβουμε υπόψη την γνώμη του άλλου και τα θέλω του. Παρακάτω μερικά τέτοια παραδείγματα. Επειδή εμείς ζεσταινόμαστε ανοίγουμε το air-condition χωρίς να έχουμε ρωτήσει και τους άλλους, υποθέτουμε ότι όλοι ζεσταίνονται, τα δικά μας δεδομένα μετατρέπονται σε δεδομένα για όλους.

Σε ένα συνάδελφο που εκείνη τη στιγμή εργάζεται στον υπολογιστή του και μπορεί και οι δύο να λάβετε ένα κοινό e-mail, τον ρωτάτε ξαφνικά «εσύ τελικά τι θα κάνεις θα έρθεις;». Και ο άλλος για αρκετή ώρα σε κοιτάζει χαμένα σε τι αναφέρεσαι, καθώς ο ίδιος εκείνη τη στιγμή μπορεί να έγραφε κάποια αναφορά ή να μελετούσε κάτι άλλο που του έστειλαν. Μέχρι να συντονιστείτε έχουν περάσει πέντε λεπτά και κάποιος πιθανώς να θυμώσει που δε συνεννοείστε. Απλή καθημερινότητα, σωστά; Και όλα αυτά επειδή υποθέσαμε!


Επομένως μια λύση είναι όταν ξεκινάς να μιλάς να αναφέρεις με μία μικρή φράση το θέμα, παραδείγματος χάρη «σχετικά με το e-mail που λάβαμε για την εκδήλωση.....», ο άλλος επομένως πολύ πιο γρήγορα και εύκολα καταλαβαίνει και θα συντονιστεί με τη συνέχεια, σε αντίθεση με την με το προηγούμενο παράδειγμα. Η καλή σύνταξη των προτάσεων θα σε βγάλει από το να εξηγείς τι εννοείς, δηλαδή υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο. Τα τελευταία χρόνια επειδή χρησιμοποιούμε πολλά εικονίδια – φατσούλες στην γραπτή επικοινωνία, είναι πιθανόν κάποιες λέξεις να έχουν ξεχαστεί ή και να υποθέτεις ότι ένα εικονίδιο το μεταφράζουν όλοι το ίδιο. Όσες λιγότερες υποθέσεις γίνονται στην επικοινωνία τόσο πιο αποτελεσματική και αποδοτική γίνεται αυτή. Καλή επιτυχία!

×

offer