• Cοαching, Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

Αρθρογραφία


Η επιλογή των σπουδών στην ηλικία των 17 είναι αρκετά δύσκολη, καθώς τα κίνητρα, οι φιλοδοξίες, συνήθως διαφέρουν από αυτά στην ηλικία των 25 ετών που συνήθως αρχίζουμε να εργαζόμαστε σε κανονική, καθημερινή βάση. Η δυσκολία έγκειται στην έλλειψη του Επαγγελματικού Προσανατολισμού από ανθρώπους – επαγγελματίες που γνωρίζουν την αγορά εργασίας, ώστε οι έφηβοι να πληροφορηθούν για τις νέες τάσεις και να τις ταιριάξουν με τις δυνατότητες και κλίσεις τους.

Έχει παρατηρηθεί οτι η επιλογή των σπουδών και της κατεύθυνσης, από τους εφήβους και την οικογένεια τους γίνεται συνήθως με κριτήρια, όπως :
o η συνέχιση της οικογενειακής παράδοσης - επιχείρησης,
o το κόστος σπουδών,
o το κύρος του επαγγέλματος,
o την οικονομική αποκατάσταση,
o τη γνώμη συνομιλίκων του /της
o τη φήμη του ιδρύματος

Οδηγούν όμως όλα τα παραπάνω στις σπουδές εκείνες, όπου : θα ολοκληρώσει με επιτυχία σε εύλογο χρονικό διάστημα; Θα ακολουθήσει επαγγελματικά το δρόμο των σπουδών; Θα απορροφηθεί γρήγορα στην αγορά εργασίας; Θα είναι χαρούμενος με όρεξη να συνεχίσει να εξελίσσεται και να εργάζεται στον ίδιο χώρο; Τα κριτήρια αρκετά από μόνα τους για τις επικρατούσες συνθήκες ;
Επομένως για να εξασφαλίσεις την καλύτερη δυνατή επιλογή Ρώτα, Ψάξε, Ανακάλυψε, και μετά Αποφάσισε!!


Παρατηρείται ότι το 25% περίπου των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δε συνεχίζει τις σπουδές από τις πρώτες ημέρες φοίτησης (μη εγγραφή-παραλαβή βιβλίων). Στην συνέχεια ένα στους δύο φοιτητές χαρακτηρίζεται ως «αιώνιος», καθώς δεν ολοκληρώνει ποτέ τους σπουδές του. Σκεπτόμενη αυτό αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί έφηβοι ενώ καταβάλλουν προσπάθεια για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, τελικά η επιτυχία αυτή δεν συνάγει με την επιθυμητή επιλογή τους στο θέμα των σπουδών. Υπάρχει ένα κενό και πιστεύω αυτό οφείλεται στην ελλιπή πληροφόρηση. Πληροφόρηση που εάν την είχε ο έφηβος θα είχε επαναπροσδιορίσει τις επιλογές του.

Εκεί επεμβαίνει ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας ώστε :
o να συζητήσει με τον / την έφηβο / η τα ενδιαφέροντα του / της
o να βρουν πληροφορίες για τα προγράμματα σπουδών
o να αναζητήσουν μαζί πληροφορίες για την απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας συγκεκριμένων επαγγελμάτων
o να συμπλήρωθούν ψυχομετρικά εργαλεία για εξατομικευμένη ανάλυση προσωπικότητας, αξιών, ικανοτήτων & ενδιαφερόντων

Δεν υπάρχει σωστή και λάθος σχολή. Το σημαντικό είναι να πάρεις μια απόφαση που να μπορείς να την υποστηρίξεις.
Μια συνάντηση με ένα Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού ουσιαστικά χρειάζεται ώστε να δοθούν ερεθίσματα, να ψάξει και να πληροφορηθεί ο μαθητής για το μέλλον του, να έχει όσο το δυνατόν γνώση και να αναλάβει ευθύνη επί της απόφασης του και να δεσμευτεί. Επίσης με τον τρόπο αυτό προετοιμάζεται καλύτερα για την είσοδο του στον κόσμο των ενηλίκων. Και οι γονείς θα έχουν συμμετάσχει και σταθεί δίπλα του σε αυτή τη διαδικασία.

 

Τόνια Τσιρογιάννη
Σύμβουλος Διαχείρισης Σταδιοδρομίας στην Stellar Light

×

offer